ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΟΛΟΓΙΟΥ
1. Κατάργηση έκδοσης πιστοποιητικών γέννησης και οικογενειακής κατάστασης
Με το νέο θεσμικό πλαίσιο (αριθμ. 19173/10-04-2025 Κ.Υ.Α.) καταργείται από τις 10/4/2025 η υποχρέωση των πολιτών να προσκομίζουν το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και το πιστοποιητικό γέννησης, όταν αυτά απαιτούνται για τη διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών στις δημόσιες υπηρεσίες.
Οι δημόσιες υπηρεσίες οι οποίες διεκπεραιώνουν διοικητικές διαδικασίες για τις οποίες τα ως άνω πιστοποιητικά απαιτούνται ως δικαιολογητικά, υποχρεούνται να τα αναζητούν αυτεπαγγέλτως και να τα αντλούν ηλεκτρονικά σε πραγματικό χρόνο.
Επιπροσθέτως, επισημαίνεται ότι από τις 10/7/2025 οι αρμόδιοι φορείς δεν θα εκδίδουν πλέον τα ανωτέρω πιστοποιητικά, είτε ο ενδιαφερόμενος τα αιτείται με φυσικό τρόπο είτε μέσω διαδικτύου, στο πλαίσιο διεκπεραίωσης διοικητικών διαδικασιών.
2. Κατ’ εξαίρεση έκδοση πιστοποιητικών γέννησης και οικογενειακής κατάστασης
Το πιστοποιητικό γέννησης και το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης εκδίδονται κατ’ εξαίρεση, όταν προορίζονται για:
α) δικαστική χρήση,
β) χρήση στον ιδιωτικό τομέα ή
γ) χρήση στην αλλοδαπή.
3. Mεταβατικό διάστημα
Από τις 10/07/2025 και εφεξής, τα πιστοποιητικά γέννησης και οικογενειακής κατάστασης πλέον θα εκδίδονται κατόπιν αίτησης του ενδιαφερομένου ΜΟΝΟ για τις προαναφερθείσες τρεις (3) επιτρεπόμενες χρήσεις. Στις περιπτώσεις αυτές, η έκδοση θα γίνεται είτε από τους Δήμους της χώρας, είτε μέσω των ΚΕΠ ή μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης – gov.gr και η χρήση για την οποία προορίζονται θα αναγράφεται υποχρεωτικά στο εκδοθέν πιστοποιητικό.
Επισημαίνεται ότι για το χρονικό διάστημα από τις 10/04/2025 έως τις 10/07/2025 τα πιστοποιητικά γέννησης και οικογενειακής κατάστασης, εξακολουθούν και εκδίδονται ανεξαρτήτως σκοπού χρήσης, όταν ο ενδιαφερόμενος τα αιτείται, είτε με φυσικό τρόπο από τους Δήμους και τα ΚΕΠ της χώρας είτε μέσω διαδικτύου μέσω της ΕΨΠ-gov.gr, στο πλαίσιο διεκπεραίωσης διοικητικών διαδικασιών.
Εκ της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών