04.04.11-Δελτό Τύπου (Ευρεία σύσκεψη)

Σε ευρεία σύσκεψη του Επιμελητηρίου Φλώρινας, του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Φλώρινας και των ΕΑΣ Αμυνταίου και Φλώρινας, συμμετείχε το Σάββατο 02 Απριλίου 2011, ο Δήμαρχος Φλώρινας κ. Γιάννης Βοσκόπουλος.
Τα θέματα της σύσκεψης ήταν, οι Οδικοί Άξονες, η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο Πρωτογενής Τομέας, η Επιχειρηματικότητα- Εμπόριο, ο Τουρισμός- Ανάπτυξη, 0 Στρατός, οι Υπηρεσίες Περιβάλλον Κλιματολογικές Συνθήκες και το Τελωνείο- Σύνορα- Διασυνοριακή Συνεργασία.
Ο Δήμαρχος Φλώρινας, έκανε μια αναλυτική αναφορά στα θέματα προς συζήτηση, λέγοντας τα εξής:


ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ «Ξεκινώντας, θα ήθελα να πω ότι πρέπει να ιεραρχήσουμε τους στόχους μας. Δηλαδή, όταν μιλάμε για οδικούς άξονες πρέπει να ιεραρχήσουμε από ποιους άξονες θα ξεκινήσουμε και με ποια σειρά θέλουμε να κατασκευαστούν. Δεν είναι καθόλου κακό να έχουμε προτάσεις, αλλά πρέπει να είναι ιεραρχημένες. Κατά την άποψή μου, την οποία είχα εκφράσει και ως Νομάρχης, ο κύριος στόχος μας είναι η κατασκευή του οδικού άξονα Νίκη- Φλώρινα- Πτολεμαΐδα. Ορθώς και η προηγούμενη και η σημερινή κυβέρνηση προωθεί το δρόμο Φλώρινα- Νίκη, γιατί είναι από τα πιο ώριμα έργα. Είχε ενταχθεί και στο INTERREQ, από το οποίο θα γινόταν η πληρωμή του έργου, χωρίς καμία συμμετοχή από τους εθνικούς πόρους. Δυστυχώς όμως ο ανάδοχος κηρύχτηκε έκπτωτος, χάθηκε το INTERREQ και σήμερα η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να κατασκευάσει τον άξονα αυτό, από τους ίδιους πόρους. Αυτός ο δρόμος έχει δρομολογηθεί και θα κατασκευαστεί, είναι στο τελικό στάδιο, εκκρεμεί η υπογραφή Υπουργού και βγαίνει σε δημοπρασία. Ο δρόμος Φλώρινα- Πτολεμαΐδα όμως, έχει μια ιδιαιτερότητα. Αυτό που συμβαίνει γενικά στη χώρα μας είναι ότι, όταν πάμε να κατασκευάσουμε έναν καινούριο δρόμο, δηλαδή πάμε να κάνουμε μια καινούρια χάραξη, και αντί να κάνουμε πραγματικά μια καινούρια χάραξη, πάμε στον παλιό δρόμο, του κάνουμε διαπλάτυνση, στη συνέχεια βάζουμε και διόδια και ο πολίτης δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει άλλο δρόμο, εάν δεν έχει να πληρώσει διόδια. Στο εξωτερικό έχουν τελείως διαφορετική νοοτροπία. Αφήνουν τον παλιό να χρησιμοποιείται όπως είναι και σχεδιάζουν έναν καινούριο δρόμο. Στη σύσκεψη που είχαμε με τον κ. Μαγκριώτη, αυτό ακριβώς το θέμα του έθεσα. Αυτή τη στιγμή, ενώ έχει ξεκινήσει μια προμελέτη του δρόμου Φλώρινα- Πτολεμαΐδα από τον πρώην Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, κ. Σουφλιά, και υπάρχει η περιβαλλοντική προέγκριση αυτής, (ΠΠΕ), αυτές τις μέρες υπάρχει η σκέψη να ξεκινήσει μια διαφορετική χάραξη του δρόμου. Σκέφτονται δηλαδή, να διαπλατύνουν τον παλιό δρόμο και να φτάσουμε μέχρι ένα σημείο και μετά να ξεκινάει ο καινούργιος δρόμος. Αυτό είναι λανθασμένο. Διότι και οι χιλιομετρικές αποστάσεις αυξάνονται, αλλά και καταργείται ένας δρόμος ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιείται ευρέως από όλους τους κατοίκους της γύρω περιοχής. Έτσι, οι κάτοικοι και οι αγρότες μας, θα υποχρεώνονται να μπαίνουν σε εθνικό δρόμο και βγαίνοντας από αυτόν, να πληρώνουν και διόδια. Ο δρόμος ο οποίος έχει μελετηθεί, δεν έχει το κόστος το οποίο αναφέρεται, αλλά πολύ μικρότερο. Το θέμα είναι, εάν θέλουμε στην περιοχή του Φλαπούρου να κάνουμε ένα τούνελ πέντε χιλιομέτρων ή μικρότερο. Μπορούμε να κάνουμε και ένα τούνελ πολύ μικρότερο και να μειώσουμε το κόστος, απλά θα χρειαστεί να δώσουμε ένα μεγαλύτερο ύψος σε εκείνο το σημείο και θα χρειαστούν και κάποιες κοιλαδογέφυρες. Για το δρόμο αυτό, πρέπει να ασκηθούν πιέσεις τοπικών ή και κομματικών παραγόντων για την προώθησή του. Πρέπει όλοι μαζί να ασκήσουμε πιέσεις για την κατασκευή του δρόμου. Πέρα από το δρόμο αυτό ο οποίος είναι και εθνική υποχρέωση, υπάρχουν και οι υπόλοιποι δρόμοι, που πρέπει να κατασκευάσουμε σε συνεργασία με την Περιφέρεια, και με τους υπόλοιπους Δήμους. Ένας από τους δρόμους αυτούς, είναι ο δρόμος Φλώρινα- Πρέσπα. Πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί ο δρόμος αυτός. Ήδη, η μια μελέτη για το κομμάτι Φλώρινα- Βίγλα, είναι σχεδόν έτοιμη και έχει ένα κόστος 30.000.000,00€, ενώ μπορεί άμεσα να δημοπρατηθεί η κατασκευή του τμήματος διασταύρωση Ανταρτικού- διασταύρωση Κρυσταλλοπηγής, η οποία είναι της τάξεως των 10.000.000,00€. Εκκρεμούν οι μελέτες από Βίγλα- Πρέσπα-Λαιμό. Όταν είχε δημοπρατηθεί η μελέτη του συγκεκριμένου έργου, είχε δημοπρατηθεί μέχρι και το Λαιμό. Στη συνέχεια η Περιφέρεια, αποφάσισε να κάνει κάποιες περικοπές και έδωσε τα χρήματα για την υλοποίηση άλλων μελετών και δε φρόντισε να γίνει η μελέτη του συγκεκριμένου οδικού άξονα. Γι’ αυτό, όταν ως Νομάρχης είχα καλέσει τους μελετητές του δρόμου αυτού, επειδή δεν υπήρχαν τα χρήματα, αποφασίσαμε να «σπάσουμε» τη μελέτη σε τρία κομμάτια για να είναι πιο ευέλικτα στην κατασκευή τους και να ολοκληρωθούν σιγά σιγά. Γιατί είναι διαφορετικό να ζητάς από την πολιτεία να σου κατασκευάσει ένα έργο 30.000.000,00€ και διαφορετικό να ζητάς την κατασκευή ενός έργου 100.000.000,00€. Κι έτσι ξεκινήσαμε τη διάσπαση του έργου αυτού. Όπως το έθεσα και στον κ. Μαγκριώτη, τη μελέτη και την κατασκευή αυτού του δρόμου, θα πρέπει να την κάνει η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., διότι η εταιρεία αυτή έχει την τεχνογνωσία για την κατασκευή οδικών αξόνων αλλά υλοποιεί και άμεσα τις μελέτες. Για το κομμάτι Βεύη- Βεύη, υπάρχει το εξής πρόβλημα, εάν κατασκευαστεί από την αρχή το κομμάτι αυτό, δεν θα προχωρήσει. Και ο λόγος είναι ότι το κομμάτι αυτό περνάει μέσα από το ορυχείο του κ. Βαρβούτη και σε περίπτωση που θα βρεθεί ανάδοχος για την εκμετάλλευση του ορυχείου, θα το δουλέψει μαζί με τη Δ.Ε.Η. και ο δρόμος αυτός θα καταργηθεί οριστικά. Άρα η κατασκευή νέου δρόμου δε θα προχωρήσει ποτέ, γιατί η Δ.Ε.Η.Α.Ε. δε θα δώσει ποτέ την έγκρισή της, ενώ έχει ήδη προτείνει άλλη χάραξη του δρόμου αυτού, την οποία και δεν επιθυμούμε. Άρα η μόνη λύση σήμερα, είναι η συντήρηση από την Περιφέρεια του ήδη υπάρχοντος δρόμου, ώστε να υπάρξει μερική διαπλάτυνση του για διευκόλυνση της κυκλοφορίας. Εκτός από τα παραπάνω οδικά τμήματα, υπάρχουν και άλλα τα οποία έχουν άμεση σχέση με την Περιφέρεια, καθώς και με την τουριστική ανάπτυξη του Νομού Φλώρινας. Όπως για παράδειγμα είναι ο δρόμος Αμυνταίου –Έδεσσας. Ήδη από τη Θεσσαλονίκη ως την Έδεσσα, έχουν γίνει κάποιες παρεμβάσεις, ενώ αυτό το διάστημα δημοπρατούνται και άλλα τμήματα. Γι’ αυτό η Περιφέρεια θα πρέπει να ετοιμάσει τη μελέτη για το κομμάτι από το Φιλώτα μέχρι τα όρια της Έδεσσας, ώστε να γίνει βελτίωση του δρόμου αυτού. Από εκεί και πέρα, είναι θέμα πιέσεων και συνεργασίας των Περιφερειών Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, για την κατασκευή του κομματιού στον Άγρα. Εάν υπάρξει η συνεργασία αυτή, θα μπορέσει να ολοκληρωθεί και ο δρόμος αυτός. Ένας ακόμα σημαντικός δρόμος για τον τουρισμό είναι ο παραλίμνιος από το Αμύνταιο έως την Άρνισσα. Οι επισκέπτες του Αγίου Αθανασίου θα επισκέπτονται και την περιοχή του Αμυνταίου. Ακόμα θα βοηθήσουν σημαντικά και τα τμήματα Κέλλη- Άγιος Αθανάσιος και Κέλλη- Βεύη. Ο δρόμος Σκοπός- Παναγίτσα, θα συμβάλει επίσης σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη του Δήμου μας, τη μελέτη του οποίου ως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση την εντάξαμε στο πρόγραμμα ΠΙΝΔΟΣ και η οποία εκπονείται από την ΑΝΚΟ. Εδώ, θα πρέπει να ασκήσει επίσης πιέσεις η Περιφέρεια, ώστε μόλις ανοίξει ξανά το ΠΙΝΔΟΣ, να προχωρήσει η μελέτη και στη συνέχεια η κατασκευή του. Στο δρόμο Κρατερού –Αγίου Γερμανού, έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο κομμάτι του. Απλά λόγω ενστάσεων της Εταιρείας Προστασίας Πρεσπών, έχει σταματήσει η υλοποίηση του έργου αυτού. Εδώ απαιτείται και η παρέμβαση του Δημάρχου Πρεσπών. Ένας ακόμα δρόμος που πρέπει να προχωρήσει, είναι ο δρόμος Δροσοπηγή- Περικοπή- Ασπρόγεια- Λέχοβο. Ήδη το κομμάτι Δροσοπηγή- Περικοπή- Ασπρόγεια, έχει ενταχθεί στο ΠΙΝΔΟΣ, έχουν προχωρήσει οι μελέτες από την ΑΝΚΟ και μάλιστα η περιβαλλοντική μελέτη είναι στην ΕΥΠΕ και είναι έτοιμη για έγκριση. Και για τη δημοπράτηση της μελέτης αυτής, οφείλει να ενδιαφερθεί η Περιφέρεια, καθώς το είχαμε εντάξει στο ΠΙΝΔΟΣ ως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Από εκεί και πέρα, για την προβολή του Νομού, θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία όλων των φορέων του Νομού μας, ώστε να προβάλλουμε και τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας αλλά και τα τοπικά μας προϊόντα. Μόνο με τη συνεργασία όλων των φορέων θα μπορέσουμε να προβάλλουμε σωστά την περιοχή μας. Διότι οι Δήμοι μεμονωμένα δε θα έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ Τώρα, όσον αφορά στον πρωτογενή τομέα, πρέπει να σας πω ότι είχε ξεκινήσει το πρόγραμμα «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ», στο οποίο ως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, είχαμε υποβάλλει μελέτες αναδασμών. Δυστυχώς όμως δε βλέπουμε τη βούληση της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου να προχωρήσει τις μελέτες και τα παράλληλα έργα των αναδασμών. Εδώ πρέπει να ασκηθεί πίεση από την Περιφέρεια, γιατί για το Νομό Φλώρινας, δεν έχει προχωρήσει κανένα έργο, σε αντίθεση με άλλες περιοχές. Η μελέτη της άρδευσης της λεκάνης του Περάσματος, είχε ανατεθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση σε μελετητική εταιρεία, με την οποία είχα επικοινωνία την προηγούμενη εβδομάδα. Ομάδα της εταιρείας αυτής, επισκέφθηκε τη Φλώρινα, στην οποία φροντίσαμε να δώσουμε συμπληρωματικά στοιχεία, ώστε να ολοκληρωθεί η μελέτη αυτή, καθώς η ολοκλήρωσή της θα προσφέρει σημαντικά οφέλη στην περιοχή μας. Θα πρέπει επίσης, να εστιάσουμε την προσοχή μας και να πιέσουμε για την ολοκλήρωση του φράγματος της Τριανταφυλλιάς. Πρέπει με κάποιο τρόπο να ενταχθεί σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα και ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό, είναι με τη συνεργασία Περιφέρειας και του αρμόδιου Υπουργείου και εάν υπάρχουν πόροι στην Περιφέρεια να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Διαφορετικά το φράγμα δε θα προχωρήσει. Ακόμα ένα φράγμα το οποίο έχει ξεκινήσει από τη Δ.Ε.Η.Α.Ε. είναι το φράγμα Ατραπού- Τροπαιούχου. Ενώ η Δ.Ε.Η.Α.Ε. δεν είναι σίγουρη εάν θα κατασκευάσει τη 2η μονάδα στη Μελίτη, συνεχίζει τις εργασίες της στο χώρο που είχαμε υποδείξει ως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Το φράγμα αυτό πρέπει να κατασκευαστεί , γιατί θα προσφέρει σημαντικά στην περιοχή αυτή. Επίσης, οφείλουμε να φροντίσουμε για την κατασκευή φράγματος στον Ακρίτα. Θα είναι πολύ μεγάλο και θα μπορέσει να προσφέρει και στην παραγωγή ενέργειας, μέσω ενός υδροηλεκτρικού σταθμού. Δε σας κρύβω, ότι για το φράγμα αυτό, θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας και στην εύρεση ιδιώτη, καθώς πολλοί ιδιώτες δραστηριοποιούνται πλέον στην παραγωγή ενέργειας. Ο ΣΤΡΑΤΟΣ Για το θέμα του στρατού, έχω να σας πω ότι για τη Φλώρινα είναι λυπηρό που έφυγε το 504 τάγμα. Εάν η Κυβέρνηση ήθελε να ενισχύσει το Αμύνταιο με στρατιωτικές μονάδες, θα έπρεπε να δημιουργήσει καινούριες μονάδες και όχι να μετακινεί μονάδες, ώστε να δείχνει ότι έτσι προσφέρει στο συγκεκριμένο Νομό. Εάν συνεχιστεί αυτή η τακτική, θα καταφέρουμε να αναπτύξουμε μια περιοχή, περιορίζοντας την ανάπτυξη μιας άλλης στον ίδιο Νομό. Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα της περιοχής μας, είναι η αέρια ρύπανση. Όπως σας έχω αναφέρει, οι μετρήσεις στη Φλώρινα είναι υψηλές. Δε θα πρέπει να δεχτούμε καμιά κατασκευή νέας μονάδας, ούτε διάνοιξη νέου ορυχείου, εάν δεν υπάρξει μελέτη αποσυμφόρησης της ήδη επιβαρυμένης ατμόσφαιρας. Σημαντικό έργο για την περιοχή της Φλώρινας και της Μελίτης, είναι η κατασκευή της τηλεθέρμανσης. Για το θέμα αυτό θα έχουμε συνάντηση με την κ. Υπουργό την ερχόμενη εβδομάδα, ώστε να δούμε πώς ακριβώς θα προχωρήσει το έργο αυτό. Διότι πρέπει να σας πω, ότι ακόμα και με την επιχορήγηση κατά 85% του έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Δήμος Φλώρινας θα χρειαστεί 10-12.000.000,00€ ίδια συμμετοχή. Ένα μεγάλο ποσό, το οποίο είναι πολύ δύσκολο να εξευρεθεί. Στη συνάντηση με την κ. Υπουργό, θα εξετάσουμε την κατασκευή του έργου της τηλεθέρμανσης από το Δήμο και όχι από την επιχείρηση της ΔΕΥΑΦ, ώστε να έχουμε το 100% της χρηματοδότησης ή εάν δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτή, να δούμε πώς θα βρεθούν οι πόροι που αναλογούν στο Δήμο. Μια πηγή χρηματοδότησης είναι το λιγνιτικό τέλος το οποίο έχω ζητήσει ήδη και από την κ. Υπουργό αλλά και από τον Πρόεδρο της Δ.Ε.Η.Α.Ε. ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα, το οποίο δεν υπάρχει στην ημερήσια διάταξη, αλλά είναι απαραίτητο να το συζητήσουμε και αυτό. Και δεν είναι άλλο από τις συγχωνεύσεις των σχολείων. Σήμερα το απόγευμα θα συνεδριάσει το Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα αυτό και στο οποίο έχουν κληθεί όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, για να εκδώσουμε ένα ψήφισμα και να το στείλουμε στην κ. Υπουργό».

Αναζήτηση

Επόμενες Εκδηλώσεις

Νέα άρθρα