Στην ημερίδα με θέμα «Οδικός Άξονας Φλώρινα- Πτολεμαΐδα (παρούσα κατάσταση- προοπτικές)», με την παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη, συμμετείχε ο Δήμαρχος Φλώρινας κ. Γιάννης Βοσκόπουλος, η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011 στο κτίριο της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας.  

Ο Δήμαρχος Φλώρινας κατά την τοποθέτηση του είπε:
«Είναι θετικό κ. Υπουργέ το γεγονός ότι μας ανακοινώσατε τη συνέχιση του έργου του φράγματος της Τριανταφυλλιάς, καθώς είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για το Δήμο Φλώρινας. Υπάρχει όμως ένα μικρό πρόβλημα όσον αφορά το συγκεκριμένο έργο, για το οποίο θα χρειαστούμε τη βοήθεια σας.

Έχουμε δεσμεύσει για το συγκεκριμένο έργο 2.000.000,00 m3 νερό, για την ύδρευση της πόλης της Φλώρινας και θέλουμε με τη βοήθεια σας, να προβούμε στην κατασκευή ενός διυλιστηρίου νερού, ώστε να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τον νέο μεγάλο Δήμο Φλώρινας.
Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός, ότι δημοπρατήθηκε το έργο Φλώρινα- Νίκη, όμως υπάρχει το εξής πρόβλημα: ο δρόμος από τη Φλώρινα προς τη Νίκη, σε ένα μέρος του θα είναι δίιχνος. Δηλαδή ο δρόμος που θα ξεκινάει από το Αρμενοχώρι θα είναι δίιχνος. Η αλλαγή σε τετράιχνο πως θα γίνει μετά; Ο δρόμος έπρεπε να γίνει όλος τετράιχνος, όπως λέγαμε πάντα, κι όπως επιβάλλεται να είναι.
Όσον φορά το δρόμο Σιάτιστα- Κρυσταλλοπηγή, ο δρόμος δημοπρατήθηκε. Η προαίρεση όμως μας βάζει σε σκέψεις. Και γιατί μας βάζει σε σκέψη: στην Ιεροπηγή υπάρχουν σε πολύ μικρή απόσταση δύο κόμβοι. Η κατασκευή ενός κόμβου στοιχίζει πάρα πολύ και στο σημείο αυτό έχουν κατασκευαστεί δύο κόμβοι, ενώ στους μεγάλους δρόμους οι κόμβοι έχουν περίπου 25-30 χιλιόμετρα απόσταση μεταξύ τους. Αυτή η κατασκευή, σε συνδυασμό με την προαίρεση που αναφέρατε πριν, μας δημιουργεί αμφιβολίες για το αν θα κατασκευαστεί ο δρόμος προς την Κρυσταλλοπηγή.
Κύριε Υπουργέ, σπάνια πλέον συναντάμε Υπουργούς και είναι ευκαιρία σήμερα να σας θέσω και κάποια άλλα σημαντικά θέματα, τα οποία απασχολούν τον Δήμο Φλώρινας. Κάθε Υπουργείο, ανάλογα με τα μέτρα που παίρνει κάνει από μόνο του σχεδιασμό. Έτσι, σταμάτησε η λειτουργία του ΟΣΕ στη Φλώρινα, έφυγε ο στρατός, έφυγε η Τράπεζα της Ελλάδας. Όλα φεύγουν από τη Φλώρινα. Θα πρέπει να υπάρξει ένας συντονισμός στην κυβέρνηση πόσα και ποια στερεί από μια πόλη, από ένα Νομός και έπειτα να παίρνει αποφάσεις.
Στο Νομό Φλώρινας, οι περισσότεροι πάνε στο γειτονικό Μοναστήρι προκειμένου να βάλουν βενζίνη και να κάνουν τις αγορές τους. Η κυβέρνηση πρέπει να μελετήσει σοβαρά, τη δημιουργία μιας ζώνης ελεύθερου εμπορίου στην περιοχή. Γιατί κάθε ευρώ που φεύγει στη γειτονική χώρα, χάνεται από την τοπική αγορά.
Τώρα, στο θέμα του κάθετου άξονα, έχω να σας πω ότι ο δρόμος αυτός είχε ξεκινήσει με την προηγούμενη κυβέρνηση, όταν Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ήταν ο κ. Σουφλιάς και ο οποίος είχε εντάξει την προωθημένη προμελέτη του έργου με 2.500.000,00€ περίπου. Τότε είχαν πραγματοποιηθεί πολλές συζητήσεις και υπήρχαν τρεις εναλλακτικές λύσεις: η πρώτη ήταν με την κατασκευή τούνελ περίπου 3 ή και 5 χιλιομέτρων, η δεύτερη ήταν από την περιοχή του Φανού και η τρίτη λύση ήταν να κουμπώσει με τον παλιό δρόμο. Θέλω να ρωτήσω την ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. εάν έχει κάνει γεωτρήσεις στη συγκεκριμένη περιοχή που μας προτείνει, ώστε να διαπιστώσει εάν το έδαφος είναι συμπαγές ή έχει σχηματιστεί από επιχώσεις των ορυχείων. Είναι απαραίτητο να το διαπιστώσουμε αυτό, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε έναν σωστό και ασφαλή δρόμο, η κατασκευή του οποίου δεν θα καθυστερήσει σημαντικά λόγω επιχώσεων.
Νομίζω, ότι όταν σχεδιάζουμε έναν δρόμο πρέπει να σκεφτούμε και τι δρόμο θα κάνουμε. Ο δρόμος αυτός θα κατασκευαστεί φέτος; του χρόνου; Γνώμη μου είναι να κάνουμε μια σωστή και ουσιαστική μελέτη, ώστε να κατασκευάσουμε έναν αξιόπιστο δρόμο, που θα μπορούν και σε βάθος χρόνου να χρησιμοποιούν οι Φλωρινιώτες. Για μια τέτοιου μεγέθους μελέτη, θα πρέπει να λάβουμε πολλούς παράγοντες υπόψη μας. Δεν πρέπει να κοιτάμε χωριστά τα συμφέροντα της κάθε περιοχής, αλλά σε σύνολο το συμφέρον όλων των Νομών της Δυτικής Μακεδονίας.
Ήδη, η Καστοριά έχει ξεκινήσει και διεκδικεί την κατασκευή ενός τούνελ στη θέση Κλεισούρα. Κάποτε ίσως κατασκευαστεί. Ήδη τα νοσοκομεία μας με απόφαση της κυβέρνησης γίνονται κέντρα υγείας και μένει μόνο της Κοζάνης. Ο δρόμος που σχεδιάστηκε από Φλώρινα- Φλάμπουρο- Αετό – Δυτική Εορδαία, σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπόψη και αυτούς τους παράγοντες, δηλαδή την άμεση πρόσβαση στο Μποδοσάκειο νοσοκομείο, την άμεση σύνδεση με το τούνελ της Καστοριάς. Μην ξεχνάμε και το γεγονός ότι ξεκίνησε και η κατασκευή του περιφερειακού της Δυτικής Εορδαίας, τον οποίο μπορούμε να ενώσουμε με τον κάθετο άξονα.
Κύριε Υπουργέ, ένας κάθετος άξονας κατασκευάζεται για να μειώσουμε τις αποστάσεις και όχι να τις αυξήσουμε. Για το λόγο αυτό, τέτοιου είδους προτάσεις πρέπει να απορριφθούν. Η μελέτη για την τελική χάραξη του δρόμου θα πρέπει να λάβει υπόψιν της το νοσοκομείο, το τούνελ που πρόκειται να γίνει για την Καστοριά, τη διευκόλυνση των κατοίκων. Ας λάβουμε υπόψιν μας ότι ο δρόμος αυτός όπως διαφαίνεται, δε θα κατασκευαστεί άμεσα, αλλά θα αργήσει σημαντικά. Για το λόγο αυτό πρέπει να εξετάσουμε και την κατασκευή του δρόμου και σε τμήματα».

Αναζήτηση

Επόμενες Εκδηλώσεις

Νέα άρθρα