« Χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους. Ο παλιός ο χρόνος έφυγε με πολύ θετικά στοιχεία για τη Φλώρινα. Στις 31 Δεκεμβρίου 2012, στις 5 το απόγευμα, καταφέραμε να μεταφερθούν από την Τράπεζα Ελλάδος στην Τράπεζα Πειραιώς, όπου έχουμε το λογαριασμό μας, τα 28.000.000,00€ ως προκαταβολή για την τηλεθέρμανση. Ανοίξαμε στην Τράπεζα Πειραιώς λογαριασμό, γιατί ήταν η μοναδική τράπεζα, η οποία μας έδωσε εγγυητική επιστολή 28.000.000,00€, όπως απαιτούσε και η Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου.
Προμήθειες
- Προμήθεια Αντλητικών Συγκροτημάτων
- Προμήθεια Λεβήτων
- Προμήθεια Θερμικών Υποσταθμών
Σύνολο Προμηθειών 14.673.383,40€ με το ΦΠΑ
Μετασκευές ΔΕΗ
Σύνολο Μετασκευών ΔΕΗ 4.674.000,00€ με το ΦΠΑ
Υποστηρικτικά Έργα
- Αγορά Οικοπέδων
- Αρχαιολογικές και σωστικές εργασίες
- Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου
- Διαδικασίες Δημοσιοποίησης
- Απαλλοτριώσεις-οδεύσεις δουλείας
- Διελεύσεις Δικτύου ΟΣΕ
- Δαπάνες Υδρεύσεως, Ηλεκτροδοτήσεως, Επικοινωνιών
Σύνολο Υποστηρικτών Έργων 3.119.725,37€ με το ΦΠΑ
πιστεύουμε ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχει ολοκληρωθεί η
δημοπράτηση, αφού μιλάμε για ένα διεθνή διαγωνισμό, που πρέπει να
διαρκέσει 52 μέρες και αφού υπογραφούν οι συμβάσεις, θα εξεταστούν οι
ενστάσεις. Πιστεύουμε ότι θα μας πάρει μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
Έχοντας εξασφαλισμένα τα χρήματα, εκτιμούμε ότι θα υπάρξει μεγάλη
συμμετοχή από πολλές εργοληπτικές εταιρίες και από την Ελλάδα και από το
εξωτερικό, καθώς ήδη έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον. Η έκπτωση
περιμένουμε να είναι μεγάλη, οπότε τα χρήματα τα οποία θα απαιτηθούν και
από εμάς ως ίδια συμμετοχή θα είναι πολύ λιγότερα και από αυτά τα οποία
έχουμε υπολογίσει.
Παρακαταθηκών και Δανείων για ένα δάνειο 3.000.000,00€ το οποίο έχουμε
ζητήσει και ήδη έχω τις υποσχέσεις από το Υπουργείο ότι σε περίπτωση που
χρειαστούμε και άλλα χρήματα θα μπορέσουμε να κάνουμε έναν πολύ
χαμηλότοκο δανεισμό με τη στήριξη του Υπουργείου και από την Ευρωπαϊκή
Τράπεζα, αλλά και από το πρόγραμμα Jessica το οποίο τρέχει αυτή τη
στιγμή».
οποία ακούγονται για το έργο και τα οποία δεν αντιστοιχούν στην
πραγματικότητα, ο κ. Δήμαρχος είπε:
διάφορα σχόλια τα οποία ακούγονται.
επεκτάσεις του Αγίου Γεωργίου είναι εκτός του έργου, γιατί είναι εκτός
σχεδίου.
Η τηλεθέρμανση θα ξεκινήσει σε όλη την πόλη ταυτόχρονα και όχι μόνο σε
κεντρικούς δρόμους, όπως λανθασμένα ακούγεται.
το δίκτυο διανομής του έργου, έχουμε προβλέψει στη δημοπράτησή του
τέσσερα με πέντε διαφορετικά συνεργεία. Ένα θα ξεκινήσει από την περιοχή
του Αγίου Γεωργίου, ένα από την περιοχή του Αγίου Νικολάου, ένα από το
τσιφλίκι, ένα από τον κύκλο. Θα έχουμε και άλλα δύο συνεργεία τα οποία
θα κατασκευάσουν τον κεντρικό αγωγό μεταφοράς, δηλαδή από το εργοστάσιο
της ΔΕΗ μέχρι το κεντρικό λεβητοστάσιο της ΔΕΥΑΦ πίσω από το βιολογικό
καθαρισμό.
κακοπροαίρετα, ότι πήραμε τα 28.000.000,00€ αλλά για τους εναλλάκτες θα
πληρώσουμε 5.000,00€ για τη σύνδεσή τους. Είναι ψέμα, καθώς στα
70.000.000,00€, υπάρχει και ένα έργο που λέγεται προμήθεια θερμικών
υποσταθμών, με προϋπολογισμό 8.883.580,00€, που είναι οι εναλλάκτες.
Αυτό το έργο καλύπτει όλους τους εναλλάκτες, που θα μπουν σε όλα τα
σπίτια, οπότε δε θα πληρώσει κανένας την τοποθέτηση του εναλλάκτη. Δεν
ισχύει το ίδιο με αυτό που ίσχυε στο Φιλώτα και στο Αμύνταιο. Στη μελέτη
με το ποσό αυτό, έχουμε καλύψει και το κόστος των εναλλακτών, στο οποίο
συμφώνησε και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής ο κ. Βοσκόπουλος είπε ότι το έργο
πρέπει να είναι έτοιμο και να δοθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2015. Η
εταιρεία που θα αναλάβει το έργο οφείλει μέσα σε δύο χρόνια, όχι μόνο να
ολοκληρώσει το έργο μέχρι την ημερομηνία αυτή, αλλά και το έργο να
είναι έτοιμο να λειτουργήσει.
Ακολούθως, ο κ. Δήμαρχος απάντησε σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων.
Ερώτηση: Κύριε Δήμαρχε δε σας ανησυχεί το γεγονός ότι θα είναι ένας διεθνής διαγωνισμός και ότι είναι πιθανό να υπάρξουν ενστάσεις;
Απάντηση: Μας ανησυχούν πάρα πολλά σχετικά με το έργο, όμως ευελπιστούμε ότι όλα θα πάνε καλά. Έτσι, όπως έχει ετοιμαστεί η προκήρυξη του έργου, έχει πολλές ασφαλιστικές δικλίδες, οπότε δε θα υπάρξει πρόβλημα. Επίσης, πιστεύουμε ότι και οι εταιρείες δε θα δημιουργήσουν προβλήματα σε ένα τόσο σημαντικό έργο.
Ερώτηση: Μας είπατε κ. Δήμαρχε ότι θα υπάρξει μια σημαντική έκπτωση για το έργο. Τελικά την έκπτωση αυτή ποιος την καρπούται;
Απάντηση: Όταν υπάρχει μια τόσο μεγάλη έκπτωση, τότε μειώνονται αναλογικά όλες οι συμμετοχές ανά φορέα. Αν, για παράδειγμα, έχουμε μια έκπτωση 50%, τότε τα χρήματα τα οποία θα πάρουμε από τις δημόσιες επενδύσεις θα καλύψουν όλο το έργο και από εμάς θα απαιτηθούν επίσης τα μισά. Δεν υπάρχουν χρήματα που να περισσεύουν.
Εμείς έχουμε εξασφαλίσει όλες τις πιστώσεις. Πρέπει να σας πω για την ιστορία, ότι το έργο αυτό είχε ενταχθεί επί Υπουργίας κ. Σουφλιά.
Η κα Μπιρμπίλη έβγαλε μια απόφαση ένταξης του έργου, η οποία δεν ήταν νόμιμη, γιατί δεν είχε σταλεί ο φάκελος στις Βρυξέλλες. Μετά από δικές μας ενέργειες, καταφέραμε πριν από τρεις μήνες περίπου να έχουμε την τελική έγκριση του έργου και από την Ευρωπαϊκή Ένωση και στις 11 Δεκεμβρίου 2012, είχαμε και την έγκριση από την Ελλάδα. Αυτό το πετύχαμε με μεγάλες πιέσεις, προς κάθε κατεύθυνση. Από τις 11 Δεκεμβρίου και μετά καταφέραμε σε μια μέρα να κάνουμε όλες τις συνεδριάσεις και στις 31 Δεκεμβρίου να πάρουμε την προκαταβολή των 28.000.000,00€.
Δε σας κρύβω ότι δέχτηκα συγχαρητήρια από όλους τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, διότι, όπως μου είπαν ήταν κατόρθωμα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα να είμαστε έτοιμοι. Καταφέραμε το ακατόρθωτο. Και όχι μόνο καταφέραμε το ακατόρθωτο, αλλά πήραμε και τα χρήματα στο λογαριασμό της ΔΕΥΑΦ.
Ερώτηση: Είπατε κ. Δήμαρχε ότι θα υπάρχουν πολλές εργολαβίες. Αυτό πώς το βλέπετε;
Απάντηση: Θα υπάρχουν τέσσερα με πέντε εργοτάξια στην πόλη της Φλώρινας του ιδίου εργολάβου. Για ένα έργο τέτοιου μεγέθους υπό κανονικές συνθήκες, θα χρειάζονταν 8 με 10 χρόνια κι εμείς έχουμε μόνο 3 χρόνια. Και αν αφαιρέσουμε και τους χειμώνες, ούτε δύο χρόνια. Είμαι αισιόδοξος και πιστεύω ότι θα το καταφέρουμε. Για το λόγο αυτό ετοιμάσαμε ένα χρονοδιάγραμμα και βάλαμε τις δεσμεύσεις και τις υποχρεώσεις του αναδόχου, για την υλοποίηση του έργου.
Είπαμε ότι ο ανάδοχος θα έχει τέσσερα με πέντε εργοτάξια στην πόλη της Φλώρινας και όχι μόνο ένα, και άλλα δύο για τη μεταφορά του κεντρικού αγωγού.
Αν χρειαστεί, με τις υποσχέσεις των Υπουργών, θα πάρουμε και χαμηλότοκο δάνειο.
Επίσης, αφού ξεκινήσει το έργο, θέλουμε να προχωρήσουμε σε μια επιπλέον μελέτη για να καλύψουμε και το ΔΑΚ και την περιοχή του Πανεπιστημίου.
Αφού ξεκινήσει το έργο θα ξεκινήσουμε τη μελέτη για την επέκταση του έργου και σε ενδεχόμενη επέκταση του σχεδίου πόλεως. Δεν υπάρχει πρόβλημα σε αυτό.
Ερώτηση: Σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, θα υπάρξει πρόβλημα με το έργο;
Ήδη, ξεκινήσαμε μια δικαστική διαδικασία, προκειμένου να μας επιστραφούν τα χρήματα τα οποία πήρε η κυρία αυτή.
Πρέπει να σας πω ότι έχουν δραστηριοποιηθεί πολλές ιδιωτικές εταιρίες οι οποίες και μας έκαναν προσφορές για το πετρέλαιο.
Να ευχαριστήσουμε και τον προμηθευτή μας κ. Ουλιάρη, ο οποίος μας έκανε πίστωση και βάλαμε πετρέλαιο σε σχολικές μονάδες για να μην κλείσουν.