ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Την πολιτική του «αποφασίζω και διατάζω» ακολούθησε στο θέμα της συγχώνευσης και της κατάργησης των σχολικών μονάδων, το Υπουργείο Παιδείας – Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Με τον δήθεν διάλογο που ξεκίνησε πριν από ένα μήνα, επιχείρησε να ρίξει «στάχτη στα μάτια» των συναρμόδιων φορέων, της εκπαιδευτικής κοινότητας, των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Χωρίς να καταθέσει ούτε μία πρόταση, ζήτησε έναν προσχηματικό διάλογο με προκαθορισμένο εκ των προτέρων αποτέλεσμα. Ουσιαστικά κάλεσε να νομιμοποιήσουμε τις ειλημμένες αποφάσεις του υπουργείου. Και ενώ ο «προσχηματικός διάλογος» ήταν σε εξέλιξη, αιφνιδιαστικά, η κ. Υπουργός, ανακοίνωσε το βράδυ της Κυριακής 13-3-2011, τις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις 2000 περίπου σχολικών μονάδων σε όλη την επικράτεια. Μεταξύ αυτών καταργούνται, συγχωνεύονται ή υποβιβάζονται δεκάδες σχολεία στα όρια του νομού Φλώρινας με τρομακτικά ποσοστά. Κερδίσαμε την πρωτιά και το χρυσό μετάλλιο πανελλαδικά. Ένα στα τρία νηπιαγωγεία μας βάζει λουκέτο. Το ποσοστό 30%, το μεγαλύτερο σε όλη τη χώρα. Κλείνουν 40 δημοτικά στο νομό μας, σε ποσοστό 40%, ένα από τα πέντε μεγαλύτερα της χώρας. Ο Νομός Φλώρινας, για μία ακόμη φορά καλείται να υποστεί μια κατάφωρη αδικία, συγκρινόμενος με τα ίδια μέτρα με άλλες περιοχές της Ελλάδας. Οι μαθητές, καθημερινά, θα αναγκάζονται να κάνουν πολλά χιλιόμετρα, σε δύσκολες καιρικές συνθήκες με τον βαρύ χειμώνα, σε ένα άσχημο οδικό δίκτυο της περιοχής μας. Καταδικάζουμε την ενέργεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, χωρίς ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, την κοινωνία, και την τοπική αυτοδιοίκηση. Η τακτική να αντιμετωπίζεται ο χώρος της Παιδείας με οικονομικά κριτήρια, δε συνάδει με την εκφρασμένη βούληση όλων για αναβάθμισή της. Η διαρκής υποχρηματοδότηση και οι περικοπές, έχουν δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας και υπάρχει δικαιολογημένα η αντίληψη ότι η Παιδεία συνθλίβεται από τις επιλογές του Μνημονίου και του Δ.Ν.Τ. Καταδικάζουμε και καταγγέλλουμε την κυβερνητική μεθόδευση, η οποία από τον ισοπεδωτικό και καθολικό χαρακτήρα της, αποδεικνύεται ότι δεν εκπορεύεται από καμία παιδαγωγική ανάγκη και σχεδιασμό. Στην πραγματικότητα αποτελεί μία ακόμα πολιτική απόφαση για την μείωση των κονδυλίων που διατίθενται, την παραπέρα υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας. Τα όργανα της τοπικής Διοίκησης καλούνται να μεταφέρουν το κόστος της παροχής της παιδείας απευθείας στους πολίτες. Δεν είναι όμως μόνο ζήτημα οικονομικό. Στην πραγματικότητα έχει ξεκινήσει η πορεία παραπέρα διάσπασης του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, της διαφοροποίησης του προγράμματος σπουδών, της ταξικής διαφοροποίησης. Είναι ένας ακόμα τρόπος για την κατάλυση εργασιακών δικαιωμάτων, την ελαστικοποίηση της εργασίας του εκπαιδευτικού. Σε τοπικό επίπεδο, δε λαμβάνεται καν πρόνοια, ούτε καν για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών (ακόμα και νηπίων), ούτε διατίθενται ρητώς συγκεκριμένα κονδύλια για το σκοπό αυτό. Τυχόν συγχωνεύσεις μπορούν να γίνουν μόνο μετά από ειδική σε κάθε περίπτωση μελέτη, με απόφαση ειδικών επιστημόνων, των συλλόγων γονέων, των φορέων των εκπαιδευτικών και των αρμοδίων ΟΤΑ, με αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον των μαθητών και όχι την παραπέρα μείωση των δαπανών για την παιδεία του λαού. Δηλώνουμε απερίφραστα και κατηγορηματικά, πως δεν πρόκειται να γίνουμε συνένοχοι της πολιτικής της κυβέρνησης, που έχει ως μοναδικό και αποκλειστικό στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων σε βάρος των παιδιών μας και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Καλούμε την πολιτική ηγεσία να επανεξετάσει το όλο θέμα και οι όποιοι υποβιβασμοί, συγχωνεύσεις και καταργήσεις να γίνουν όντως με αμιγώς παιδαγωγικά κριτήρια ακολουθώντας τη νόμιμη διαδικασία, αφού ληφθούν σοβαρά υπόψη οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης των παιδιών του ελληνικού λαού.
Απαιτούμε:
- Να μην κλείσει κανένα σχολείο!
- Σύγχρονα δημόσια σχολεία με μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών.
- Καμία τάξη με πάνω από 20 μαθητές.
- Να δικαιολογηθούν ειδικότητες σε όλα τα σχολεία.
- Να εξασφαλισθούν όλες οι προϋποθέσεις ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών με δημόσια σχολικά λεωφορεία, συνοδηγούς και να διαθέτουν όλες τις προδιαγραφές.