03.03.2010 – Σχολιασμός σε δημοσίευμα

Κύριε Διευθυντές

Στα φύλλα των τοπικών εφημερίδων, η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης με αφορμή θέματα που συζητήθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο εμφανίζεται, διαρρηγνύουσα τα ιμάτιά της από αίσθημα δήθεν αγανάκτησης για τα όσα συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν. Απευθύνεται στο συναίσθημα των συνδημοτών για να δημιουργήσει εντυπώσεις˙ ουδέν φαρισαϊκότερο.

Ας δούμε ένα-ένα τα θέματα:

Τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου και μετατροπή του γραφείου καθαριότητας σε τμήμα καθαριότητας με προϊστάμενο.

Ο υφιστάμενος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου ψηφίστηκε το 1999 από την τότε Δημοτική Αρχή, μέλος της οποίας (για ορισμένο διάστημα και αντιδήμαρχος) υπήρξε η εξανιστάμενη δια του δημοσιεύματος, η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης. Με τον οργανισμό αυτό δίνονταν η δυνατότητα να καταλάβουν κορυφαίες ηγετικές θέσεις στη διοικητική ιεραρχία του Δήμου υπάλληλοι από ΔΕ μέχρι και ΠΕ χωρίς να υπάρχει ιεράρχηση τυπικών προσόντων. Έτσι πληρώθηκε η θέση του Γενικού Δ/ντή του Δήμου με υπάλληλο ΔΕ αλλά και θέσεις σε τμήματα διάφορα με υπαλλήλους διαφορετικής διαβάθμισης. Η καθαριότητα εκτιμήθηκε ότι μπορούσε να λειτουργήσει ως γραφείο χωρίς προϊστάμενο παρά τις υπάρχουσες προϋποθέσεις για δημιουργία τμήματος (αριθμός υπαλλήλων, αυτοτελές αντικείμενο κ.λ.π.). Η παρούσα Δημοτική Αρχή από την όλη λειτουργία της καθαριότητας κατέληξε στο ότι επιβάλλεται η δημιουργία τμήματος προκειμένου να υπάρξει και εντός του συγκεκριμένου χώρου ιεραρχία και προέκταση αυτής, πλέον συγκροτημένη έκφραση. Για το σκοπό αυτό προέβη στην τροποποίηση του οργανισμού. Η τροποποίηση μπορεί να γίνει για οτιδήποτε αξιολογηθεί μέχρι και 6 μήνες προ των εκλογών. Εδώ βλέπουμε, και κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και κατά τη συγκεκριμένη δημοσίευση, ένα πρελούντιο αλληλοσυγκρουόμενων θέσεων και απόψεων από την ηγεσία της μείζονος αντιπολίτευσης. Ασκεί κριτική γιατί δεν υπάρχουν στο φάκελο του θέματος οι συγκεκριμένες διατάξεις που καθορίζουν τη διαδικασία πλήρωσης της θέσης του προϊσταμένου, ομολογώντας ότι τις αγνοεί, ενώ όφειλε να τις γνωρίζει. Επιπλέον, όφειλε να τις αναζητήσει και όταν προσέφυγε στον ανάλογο φάκελο για ενημέρωση πριν τη συνεδρίαση (υπήρχαν πρόσφορες διατάξεις αλλά δεν τις αναζήτησε). Επικαλείται υπέρ της άποψής της την αρνητική ψήφο συμβούλου της πλειοψηφίας, αλλά παράλληλα αναγνωρίζει τη θέση του για μετατροπή, μάλιστα προ πολλού, του γραφείου καθαριότητας σε τμήμα καθαριότητας, κομμάτι της Δ/νσης Δ/κών-Οικ/κών Υπηρεσιών. Αναφέρει ότι δεν έγιναν καθόλου προσλήψεις, ενώ πριν ενάμιση χρόνο προσελήφθησαν 20 (6 στην καθαριότητα). Εκτός από αυτό, ο υφιστάμενος αριθμός των υπαλλήλων κάλυπτε τις προϋποθέσεις. Εμφανίζεται υπερασπιστής των ιδιαίτερων προϋποθέσεων για τη διαχείριση προσωπικού της καθαριότητας αλλά συνδιαμορφώνει και ψηφίζει τον οργανισμό του Δήμου το 1999, με τον οποίο η ανώτατη θέση του Γεν. Δ/ντή και άλλων τμημάτων να καταλαμβάνονται και από υπαλλήλους μειωμένων προσόντων (ΔΕ του Γεν. Δ/ντή και άλλων επιπέδων σε τμήματα) σε σχέση με άλλους υπαλλήλους. ΦΑΡΙΣΑΪΣΜΟΣ. Εκφράζεται υποτιμητικά για την κατηγορία ΔΕ2 για συγκεκριμένο υπάλληλο, αγνοώντας, αφ’ ενός ότι η θέση του προϊσταμένου του γραφείου καθαριότητας καλύπτεται από υπάλληλο της καθαριότητας, αφ’ ετέρου ότι στην κατηγορία αυτή εντάχθηκε ύστερα από συγκεκριμένη διαδικασία. Όσο για το προς τον εαυτό της ερώτημα και προς όποιον άλλο, με προφανές υπονοούμενο, «αλήθεια, από ποιο Γυμνάσιο ή Λύκειο αποκτά κανείς αυτή την ειδικότητα», απαντούμε ότι τον είχε ως Δημοτική Αρχή υπάλληλο και όφειλε να το γνωρίζει. Αν δεν το γνώριζε, είχε χρέος να προσφύγει στο φάκελο του υπαλλήλου, που υπονοεί, με όλο το σεβασμό στο περιεχόμενό του˙ τουλάχιστον με τον ίδιο σεβασμό που και η ίδια απαιτεί για το δικό της φάκελο. Η Δημοτική Αρχή υπηρετεί τις ανάγκες του Δήμου καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου. Για το περί δώρου απαντούμε στην με εισαγγελικό ύφος συμπεριφερόμενη, ότι προς τους συμπαραστάτες μας, σε κάποιους χρόνους, επιβάλλεται σεβασμός. Κλείνουμε με το ακροτελεύτιό της για την περίπτωση αυτή «Επιτέλους είναι δυνατόν να εγκρίνονται τέτοιες αποφάσεις από τους ελεγκτές»; Η θέση αυτή αποπνέει εμπάθεια, ολοκληρωτική αντίληψη και αποτελεί κάκιστο πολιτικό σύμβουλο για τον καθένα που την υιοθετεί. Δημιουργεί τους αντίθετους προβληματισμούς στους αποδέκτες από τους επιδιωκόμενους. Οδηγούνται σε αναζήτηση της πορείας των συντακτών, αξιολογούν τα κίνητρα, τους αυτοσκοπούς τους και ανάλογα τοποθετούνται προς αυτούς.

Οικονομική ενίσχυση άπορου συνδημότη.

Η κοινωνική λειτουργός της Παιδόπολης «Αγία Όλγα», την επομένη του δυσάρεστου συμβάντος της καταστροφής από πυρκαγιά του σπιτιού της οικογένειας Γροσδάνη Λάζαρου, κατοίκου Αρμενοχωρίου, μέσα σε συνθήκες άκρας κακοκαιρίας, επισκέφθηκε το Δήμο, μετέφερε την κατάσταση των μελών της οικογένειας, νοητικής-σωματικής υγείας και την οικονομική, την καταστροφή της οικίας και την παντελή αδυναμία στέγασης. Παρακάλεσε για την άμεση συνδρομή του Δήμου προς αποκατάσταση του σπιτιού για τη στέγαση της οικογένειας. Το ίδιο αίτημα μεταφέρθηκε και από πολλούς συγχωριανούς. Ο Δήμος επιλήφθηκε αμέσως και εγκατέστησε την οικογένεια σε αναμορφωμένο σπίτι. Δημιούργησε, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις σχετικές διατάξεις για τη συμπαράσταση σε απόρους, τον ανάλογο φάκελο με α) απόσπασμα βιβλίου συμβάντων την 25-01-2010 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Φλώρινας, β) έκθεση κοινωνικής έρευνας για την οικογένεια Γροσδάνη και γ) την απόφαση Νομάρχη με την οποία πιστοποιείται η οικονομική αδυναμία του περί ου πρόκειται Γροσδάνη Γεωργίου. Και εδώ βλέπουμε μέσα στον αντιπολιτευτικό αυτοσκοπό της ηγεσίας της μείζονος αντιπολίτευσης τη σκύλευση της περίπτωσης. Από τη μια ασκεί κριτική για το, κατά την άποψή της, μειωμένο κοινωνικό πρόσωπο του Δήμου, από την άλλη εγκαλεί για την άμεση ανταπόκριση του Δήμου, αγνοούσα ότι η ίδια έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το περί ανθρωπιάς λαϊκό αίσθημα της μικροκοινωνίας του χωριού αλλά και γενικότερα. Εμπλέκει επαγγελματίες σε μια προσπάθεια να εκφράσει άλλα με άλλα μέσα στην αντίληψη του ψαρεύουμε μέσα σε θολά νερά και ό,τι υπάρχει δίπλα. Η ηγεσία της μείζονος αντιπολίτευσης δεν προέρχεται από αυτοδιοικητική παρθενογένεση. Έχει τη διαδρομή της ως μέλος της Δημοτικής Αρχής. Ο Δήμος υπηρετεί, αφ’ ενός τη δυνατότητα της ανάθεσης τηρώντας απολύτως τη φιλοσοφία του νόμου γι’ αυτήν, αφ’ ετέρου τον πλουραλισμό των προσώπων με κριτήριο την αποτελεσματικότητά τους. Η Δημοτική Αρχή δε δημιούργησε καινούριους εργολάβους, αλλά χρησιμοποιεί αυτούς που κληρονόμησε. Γνωστή η πρακτική της, γνωστός και ο σκοπός της. Δυστυχώς, δε θέλει να τον αντιλαμβάνεται, έχοντας την ψευδαίσθηση ότι δεν τον αντιλαμβάνονται οι συνδημότες μας. Η Δημοτική Αρχή λειτουργεί, ο Δήμος προχωράει˙ ορισμένοι ομφαλοσκοπούν˙ επιλογή τους.

Ντοκιμαντέρ για τη Φλώρινα. 

Περίεργη η αναφορά της σε αυτό. Το ντοκιμαντέρ είναι έργο ενάμιση έτους, και η ίδια η σχολιάζουσα το ψήφισε. Είναι εντυπωσιακό δημιούργημα και διατίθεται για το σκοπό που δημιουργήθηκε. Βεβαίως και θα αναπαραχθεί, όσες φορές χρειαστεί, γιατί προβάλλει το Δήμο μας και την περιοχή μας στο σύνολό της (πόλη και Δ. Διαμερίσματα) σε όσους δεν το έχουν δει.

Ονοματοδοσία. 

Αρκετοί είναι οι δρόμοι της πόλης και των οικισμών του Δήμου χωρίς όνομα. Το Δημοτικό Συμβούλιο συγκρότησε επιτροπή η οποία και κατέθεσε τις προτάσεις της. Άποψη της ηγεσίας και του συνόλου της μείζονος αντιπολίτευσης ήταν ότι δε συνδέονται με τη συλλογική μνήμη του τόπου μας: άποψη πρόχειρη που θα διαπιστωθεί από τους συνδημότες μας όταν αυτοί προσφύγουν σε πηγές. Η επιτροπή θα συνεχίσει το έργο της προς το σκοπό κάλυψης της ανάγκης ονοματοδοσίας για να αποκτήσει η πόλη ταυτότητα στο σύνολό της και να υπηρετούνται οι πρακτικές ανάγκες των συμπολιτών μας. Ο χρόνος της Δημοτικής περιόδου, ως χρόνος έργου υποχρεώσεων και ευθύνης, είναι ενιαίος από την αρχή μέχρι το τέλος. Έτσι, οφείλουμε να τον αντιλαμβανόμαστε και έτσι να τον υπηρετούμε. Καταλήγοντας, εκτιμούμε ότι ο τίτλος ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ και ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ, που στο δημοσίευμα έδωσαν για άλλους, μαζί με το ΛΑΪΚΙΣΜΟ και την ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΕΣΗ, που εμείς προσθέτουμε, είναι ο πλήρης τίτλος που τους ταιριάζει. 

Αναζήτηση

Επόμενες Εκδηλώσεις

Νέα άρθρα