26/02/2010 Απάντηση στην εφημερίδα “ΗΧΩ”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΜΕ ΟΣΑ ΛΟΓΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ

Κύριε Διευθυντά,

Το υπ΄αριθ, 54/3-2-2010 φύλλο της εφημερίδας «ΗΧΩ» με τίτλο «Με λίγα….λόγια» περιελάμβανε δημοσίευμα συνεργάτη σας με το ψευδώνυμο «Ο ΒΡΟΜΕΡΟΣ» στο οποίο καταγράφεται αφ' ενός η κυκλοφοριακή κατάσταση της πόλης και αφ' ετέρου ασκείται κριτική προς τη Δημοτική Αρχή μονομερής, θα έλεγα, για την ευθύνη της χωρίς καμία εντελώς αναφορά στις μεγάλες προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής στο πρόβλημα αυτό.

Εκτιμούμε ότι επιβάλλεται να σχολιάσουμε αλλά και να απαντήσουμε σε σημεία του δημοσιεύματος προκειμένου να καταδειχθεί η πραγματικότητα σε ό, τι έχει σχέση με το πρόβλημα αλλά και σε αυτό που έχει γίνει από τη Δημοτική Αρχή.

Κατά πρώτον, η συμπεριφορά των οδηγών έχει σχέση βεβαίως με τις προϋποθέσεις της πόλης, έχει όμως κυρίως σχέση με την παιδεία των οδηγών και με την παιδεία όλων χωρίς να εξαιρείται κανείς.

Μέσα στην οκταετία που οι συνδημότες μας ανέθεσαν την ευθύνη του Δήμου, τοποθετήθηκαν οι πρώτοι στην ιστορία του Δήμου σηματοδότες οι οποίοι συνέβαλλαν καθοριστικά στην αλλαγή της κυκλοφοριακής εικόνας με πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα σε δύο κρίσιμα σημεία της πόλης (οδοί Νικολάου Χάσου και Μοναστηρίου).

Κατασκευάστηκαν οι κόμβοι της εισόδου της πόλης, των πέντε δρόμων (αρχή Στεφάνου Δραγούμη, Καπετάν Ζώη, Γηροκομείου) οι οποίοι καθόρισαν την κυκλοφορία σε καίρια σημεία της πόλης. Ήδη παραδίδονται οι μελέτες για κόμβους στην τομή των δρόμων Π. Μελά, Ιωάννου Άρτη, Μακεδονομάχων και Κ. Καραμανλή (απέναντι από το φούρνο Μίσκα), δρόμοι Αχιλλέως και Βογατσικού (έξοδος από Νομαρχία) και τομή δρόμων 7ης Νοεμβρίου – Ευρυδίκης.

Επίσης, ολοκληρώνεται η μελέτη της πλατείας Μαραθώνος (με όλα τα ανωτέρω εξαντλούνται οι αναγκαίες παρεμβάσεις κυκλοφοριακά). Παράλληλα ο Δήμος χαράσσει διαβάσεις, τοποθετεί επί του οδοστρώματος αλλά και επί των πεζοδρομίων κολωνάκια με σκοπό την εξασφάλιση ορατότητας, την προσεκτικότερη οδήγηση και τον περιορισμό ατυχημάτων.

Όλα αυτά συνεργαζόμενος άψογα με την Τροχαία. Τοποθετεί όπου απαιτείται σήμανση προς διευκόλυνση οδηγών και πεζών εξασφαλίζοντας τη νομιμότητα.

Ως προς την αστυνόμευση εκτιμώ πως γνωρίζετε, ότι ο Δήμος διαθέτει 6 Δημοτικούς Αστυνόμους οι οποίοι είναι ελάχιστοι και όχι πάντα διαθέσιμοι. Γνωρίζετε βέβαια ότι και η Ελληνική Αστυνομία έχει την ίδια ευθύνη για την κυκλοφορία και τη ζωή της πόλης.

Για τη με γέλιο αντίδρασή σας στην υποθετική πρόβλεψη κάποιου σε προγενέστερο χρόνο για το σημερινό κατάντημα του τόπου σας- μας, εκτιμώ ότι χωρίς να χρειάζεται καμία πρόβλεψη, αν ο καθένας μας και εσείς μέσα, δει τον εαυτό του σήμερα σε σχέση με παλαιότερα, είναι βέβαιο ότι δε θα γελάσει αλλά θα οικτίρει εαυτόν. Πάντως σε όλες τις παρεμβάσεις είτε ευρείες (ολοκληρωμένη παρέμβαση στο ποτάμι, κάθετοι δρόμοι προς το ποτάμι αλλά και μεμονωμένοι) λαμβάνεται υπ' όψη η υπάρχουσα κυκλοφοριακή μελέτη.

Η άποψή σας για μαζική τοποθέτηση φαναριών σε διάφορες διασταυρώσεις αντιβαίνει με την υφιστάμενη διεθνώς φιλοσοφία για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Θα πρέπει βέβαια να αναγνωρίσουμε ότι η έλλειψη Δημοτικού παρκινγκ (ο Δήμος δε διαθέτει χώρο) είναι πρόβλημα όπως επίσης πρόβλημα αποτελεί και το γεγονός ότι ο καθένας θέλει το αυτοκίνητό του παντού και χωρίς λόγο πολλές φορές.

Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι η Δημαρχία αγωνίζεται για τη δημιουργία προϋποθέσεων κυκλοφορίας στην πόλη, παράλληλα δε καταβάλλει κάθε προσπάθεια είτε αυτοτελώς (μαθήματα, σχολεία κ.λ.π.) είτε σε συνεργασία με την Αστυνομία για την απόκτηση αγωγής από τον πολίτη.

Η ακροτελεύτια ασκούμενη κριτική από τον αρθρογράφο σας για το χειρισμό από τη Δημαρχία του χειρισμού της επέκτασης του σχεδίου πόλεως με τους χαρακτηρισμούς «η Δημαρχία στερούμενη παντελώς οράματος» εκτιμούμε ότι τον εκθέτει πολλαπλώς. Κατά πρώτον ο αρθρογράφος ή αγνοεί το θέμα ή εμφανίζεται ότι το αγνοεί προς τον αυτοσκοπό της κριτικής.

Ο εξασφαλισμένος προϋπολογισμός για το έργο ήταν σημαντικότατα κατώτερος από αυτόν που απαιτούσε το φυσικό αντικείμενο της μελέτης – πράξη εφαρμογής. Το συγκεκριμένο έστω ανεπαρκές ποσό δεν κληρονομήθηκε αλλά εξευρέθηκε με ενέργειες του Δημάρχου κ. Στέφανου Παπαναστασίου.

Επιπλέον ο υπολειπόμενος προς ολοκλήρωση του 3ου ΕΣΠΑ χρόνος ήταν μικρότερος από τον αναγκαίο για την ολοκλήρωση της μελέτης με συνέπεια να μην μπορεί να υπηρετηθεί το έργο.

Ακόμη υπήρξε σαφέστατη δέσμευση της Περιφέρειας αλλά και του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ της προηγούμενης κυβέρνησης κ. Σουφλιά για την ένταξη του έργου στο 4ο ΕΣΠΑ με ποσό 1.000.000,00 €.

Είμαστε βέβαιοι ότι και η τωρινή κυβέρνηση θα στηρίξει το έργο αυτό για το οποίο ο Δήμος έχει απόλυτη ετοιμότητα.

Σεβαστέ αρθρογράφε, η Δημοτική Αρχή έχει όραμα το οποίο το μετατρέπει σε συγκεκριμένο έργο.

Έχει έργα σε εξέλιξη (δημοπρατημένα και υπό δημοπράτηση). Έχει πλήρη ετοιμότητα να υποδεχθεί το 4ο ΕΣΠΑ για πολλά και σοβαρά θέματα με κορυφαίο αυτό που βρίσκεται στην εξέλιξη της διαδικασίας του, απολύτως ώριμο, το έργο της Τηλεθέρμανσης ύψους 85.000.000,00 € το οποίο και θα καθορίσει την προοπτική της περιοχής.

Σεβαστέ μας συμπολίτη αρθρογράφε, στη διατύπωσή σας «γνωρίζω ως δημότης που πονώ την πόλη μου, ότι εισπράττω αυτό που αξίζω», εκτίμησή μας είναι ότι είστε απολύτως μονομερής έχοντας ως αυτοσκοπό την κριτική.

Είναι γεγονός ότι όταν είμαστε έξω από τη συμμετοχή για την οποία λογοδοτούμε, γνωρίζουμε αυτά που θέλουμε και όχι αυτά που μπορούμε.

Όσο για το ψευδώνυμο που κάποιος χρησιμοποιεί για την περίπτωσή σας το «ΒΡΟΜΕΡΟΣ» προκειμένου να μην είναι επώνυμος, τελικά από τον καθένα εισπράττεται ό, τι του αναλογεί.

Αναζήτηση

Επόμενες Εκδηλώσεις

Νέα άρθρα